De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Het 'signaal' om over te stappen naar digitaal.

Adviesrapport voor Helderwerkt om de interne communicatie te optimaliseren.

Rechten:

Het 'signaal' om over te stappen naar digitaal.

Adviesrapport voor Helderwerkt om de interne communicatie te optimaliseren.

Rechten:

Samenvatting

De snelle veranderingen binnen het medialandschap vragen om een regelmatige evaluatie van de interne communicatie in een bedrijf. Effectief intern communiceren wordt steeds meer een uitdaging; hoe zorg je dat collega's jouw bericht zien tussen al die mails van buitenaf, en hoe ga je om met sociale media als LinkedIn, Facebook en Twitter? Om deze redenen is dit onderzoek voor Helderwerkt uitgevoerd.
Sinds 2004 heeft Helderwerkt nieuwe directeuren die een andere weg ingeslagen zijn. Mede hierdoor heeft het bedrijf een identiteitsverandering ondergaan. Voorheen richtte Helderwerkt zich voornamelijk op beeldmanipulatie en was Helderwerkt een ondersteunende functie voor reclamebureaus. Helderwerkt is zich na de identiteitsverandering bezig gaan houden met direct contact met de klant. Dit betekent dat Helderwerkt is gegroeid, er zijn meer afdelingen bij gekomen om de klant een totaal plaatje te kunnen bieden. De klant kan van begin tot het eind door Helderwerkt worden bediend. Terwijl Helderwerkt zich goed in de markt ontwikkelt en een groot klantenbestand heeft, loopt de interne communicatie niet vlekkeloos. Er wordt nu veel face-to-face , per e-mail en telefonisch gecommuniceerd. Vanwege de grote groep parttimers zijn dit niet de meest effectieve communicatiemiddelen. Er ontstaat gemakkelijk ruis tussen zender en ontvanger omdat er halve informatie doorgegeven wordt. Als er wordt gekeken naar de markt van interne communicatie zijn daar duidelijke ontwikkelingen te zien. Social media en Web 2.0 zijn flink gegroeid, zo ook de toepassingen daarvan voor op het intranet. Voor de midden- kleinbedrijven is door deze ontwikkelingen het intranet ook interessanter en betaalbaar geworden. Enkele jaren geleden was dit alleen nog aantrekkelijk voor de grote bedrijven. De probleemstelling van dit onderzoek luidt: hoe kan de interne communicatie van Helderwerkt geoptimaliseerd worden? Dit rapport biedt Helderwerkt een plan om de interne communicatie te optimaliseren door middel van een intranet.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingDigitale Communicatie
AfdelingCommunicatie
PartnersHelderWerkt (Communicatiesupport), Moordrecht
Datum2011-01
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk