De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Designing competence-based vocational curricula at the school-work boundary

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Designing competence-based vocational curricula at the school-work boundary

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In this chapter competence-based education is studied with respect to the curriculum. It offers a review of what competence-based education entails; from the design of a competence-based curriculum (intended), to the interpretations of these curricula by stakeholders (implemented), and the actual outcomes of these curricula (attained).
In: Bruijn, E., Billett, S., & Onstenk, J. (Eds.). (2017). Enhancing teaching and learning in the Dutch vocational education system : Reforms enacted (Professional and practice-based learning, volume 18). Cham, Switzerland: Springer. doi:10.1007/978-3-319-50734-7

OrganisatieHogeschool Utrecht
AfdelingKenniscentrum Leren en Innoveren
LectoraatBeroepsonderwijs
Gepubliceerd inEnhancing teaching and learning in the Dutch vocational education system : Reforms enacted (Professional and practice-based learning, volume 18) Springer, Cham, Switzerland, Pagina's: 175-194
Jaar2017
TypeBoekdeel
ISBN978-3-319-50732-3
TaalEngels

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk