De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Student Learning in Competence-Based Pre-Vocational Secondary Education

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Student Learning in Competence-Based Pre-Vocational Secondary Education

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

The purpose of this study was to investigate relations between goal orientations, information processing strategies and development of conceptual knowledge of pre-vocational secondary education students (n=719; 14 schools). Student preferences for certain types of goals and information processing strategies were examined using questionnaires. Conceptual knowledge was investigated by having students create concept maps before and after a learning project. Structural and hierarchical analyses show that student preferences for mastery and performance goals positively affected their preferences for the use of deep information processing strategies. Use of surface information processing strategies negatively affected the development of conceptual knowledge.

OrganisatieFontys Hogescholen
InstituutFontys Pedagogisch Technische Hogeschool
Fontys Hogeschool Kind en Educatie
LectoraatLectoraat Leren van docenten in de context van het beroepsonderwijs
Lectoraat Leren en innoveren
Gepubliceerd inEARLI Conference 2009 Amsterdam
Jaar2009
TypeConferentiebijdrage
TaalEngels

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 27 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk