De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Een spontane taalanalyse (STA) wordt gezien als de gouden standaard voor de analyse van
grammaticale problemen en het stellen van behandeldoelen bij kinderen met TOS. Logopedisten erkennen het belang van STA maar geven ook aan deze analyses weinig uit te
voeren. Genoemde redenen hiervoor zijn een gebrek
aan tijd, kennis en vaardigheden. Er is veel behoefte aan meer kennis over grammaticale
ontwikkeling bij kinderen in de leeftijd van 7-10 jaar, het slim en snel uitvoeren van STA
en het selecteren van geschikte behandeldoelen. Deze handreiking
heeft als doel in deze behoefte te voorzien door kennis en vaardigheden over STA toegankelijker
en beter toepasbaar te maken. Omdat logopedisten vooral veel vragen hebben over
kinderen met TOS van 7-10 jaar, ligt de focus in deze handreiking op deze leeftijdsgroep. De
handreiking is ontwikkeld binnen het onderzoeksproject ZINnig van het Lectoraat Logopedie
van Hogeschool Utrecht.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
AfdelingKenniscentrum Gezond en Duurzaam Leven
LectoraatLogopedie Participatie door Communicatie
Jaar2020
TypeAndersoortig materiaal
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk