Festival beleving : de waarde van publieksevenementen.
Cell Cahier # 3Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Festival beleving : de waarde van publieksevenementen.
Cell Cahier # 3Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Waarom gaan mensen naar festivals? Hoe beleven ze een festival?
Waarom komen ze wel of niet terug? Hoe kunnen festivalorganisatoren
de motivatie en beleving van bezoekers effectief beïnvloeden?
Wat betekenen sociale media voor de festivalbeleving? Antwoorden
op deze vragen helpen festivalorganisatoren een uniek festival aan
te bieden en effectiever resultaten te behalen en overtuigender te
rapporteren naar subsidieverstrekkers en sponsors. Het Crossmedialab, onderdeel van het Kenniscentrum Communicatie & Journalistiek van de Hogeschool Utrecht, heeft onderzoek uitgevoerd naar festivalbeleving. Dit cahier geeft een overzicht van onder zochte theorieën en bevat een integraal overzicht van factoren die van invloed zijn op de festivalbeleving. Nieuwe inzichten en het uniek ontwikkelde model van festivalbeleving biedt onderzoekers, eventprofessionals en vakdocenten kansen voor verder onderzoek en praktische toepassing.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Afdeling | Kenniscentrum Communicatie en Journalistiek |
Kenniscentrum Digital Business & Media | |
Lectoraat | Human Experience & Media Design |
Jaar | 2012 |
Type | Boek |
Taal | Nederlands |