De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Dit document beschrijft mijn afstudeerproject. Het is geschreven voor de afstudeercommissie Informatica van de Hogeschool Utrecht. Omdat deze scriptie leesbaar moet zijn zonder de bijlagen te hoeven lezen, worden er delen van het functioneel en technisch ontwerp uitgelicht. Daarnaast worden een aantal technische beslissingen onderbouwd.

Mijn opdracht heb ik uitgevoerd bij Yellax Software BV. Zij is in 2003 begonnen met het bouwen van een software applicatie Typical Manager®.
Deze software is in eerste instantie gebouwd om elektrotechnische tekeningen uit te geven.
In 2007 is een geheel nieuwe applicatie gebouwd in de programmeertaal dot net. Aangezien 2010 wordt gezien als het jaar om het product professioneler te maken, is de wens gekomen voor een customer support website, zodat klanten via de website Yellax kunnen bereiken.

De opdracht die ik heb gekregen is:
Bouw een customer support website, zodat gebruikers van Typical Manager® een ingang hebben om het volgende te kunnen uitvoeren:
- Bug registratie
- Aanmelden suggesties
- Vragen stellen
- Download laatste versie, updates
- Opvragen/wijzigen klantgegevens (koppeling profit CRM / abonnement)
- Integratie met Typical Manager® voor opvragen geregistreerde versie
- Integratie met Typical Manager® help
- Download licentie bestand
Voor de Yellax medewerkers zal het volgende ontwikkeld moeten worden:
- Beheer functionaliteiten voor de support medewerkers.

Ik ben verantwoordelijk voor het gehele traject van analyse, ontwerp en bouw van de customer support website. De gegevens worden opgeslagen in een database.

Er is gekozen om iteratief te werken zodat aanpassingen gedurende de loop van het project doorgevoerd kunnen worden.

De opdracht heeft als uitkomst de volgende producten: een functioneel ontwerp, een technisch ontwerp, een scriptie en een customer support applicatie.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingInformatica
AfdelingICT
Datum2010-12-23
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk