De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Game Campagne : statistieken Systeem

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Game Campagne : statistieken Systeem

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Ik zal als afstudeeropdracht in dienst van MediaMonks B.V. een aantal onderzoeken uitvoeren en een basis leggen voor de ontwikkeling van een statistieken systeem voor online games. Deze games worden ontwikkeld door de Games divisie van MediaMonks en vallen onder de noemer advergames, een vorm van virale marketing. De onderzoeken en analyses zullen bestaan uit een concurrentie onderzoek, een marketing plan, een usability onderzoek en uiteindelijk een functioneel en grafisch ontwerp.
Aan de hand van deze onderzoeken ben ik nagegaan waar een dergelijke applicatie aan moet voldoen om gemakkelijk en intuïtief in gebruik te zijn, en welke gegevens van belang zijn om te bepalen of een game campagne een succes is of niet.
De onderzoeksmethode bestond veelal uit het verzamelen en analyseren van relevante artikelen met betrekking tot de concurrenten, virale marketing en advergame statistieken. Verder zijn er nog een aantal gesprekken geweest met mensen binnen de marketing wereld om kritisch te kijken naar het functionele en grafische ontwerp.
Er is gekozen voor Adobe Flex als het gaat om de uiteindelijke ontwikkeling van de applicatie. Dit framework past uitstekend bij de ideeën die zijn voortgekomen uit de verschillende onderzoeken en analyses.
Ik kan concluderen dat concurrenten veelal falen wat betreft usability en design. Het doel is dan ook om het op dit gebied een stuk beter te doen. Als men het succes van een game campagne wilt inschatten, dient men deze te vergelijken met eerdere campagnes om te oordelen of het op de goede dan wel slechte weg is. Uiteraard komt het financiële plaatje van de campagne ook om de hoek kijken bij de bepaling van het succes. Tevens zou ik Adobe Flex willen aanbevelen. Dit krachtige platform heeft in samenwerking met de object georiënteerde scriptingtaal ActionScript 3 en andere technieken enorm veel mogelijkheden.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingMediatechnologie
AfdelingICT
PartnerMediaMonks B.V.
Jaar2007
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk