De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

P4D: philosophy and democracy in the classroom

Rechten: Alle rechten voorbehouden

P4D: philosophy and democracy in the classroom

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

The journal was a forum for the work of both theorists and practitioners of philosophical practice with children, and published such work in all forms, including philosophical argument and reflection, classroom transcripts, curricula, empirical research, and reports from the field. The journal also maintained a tradition in publishing articles in the hermeneutics of childhood, a field of intersecting disciplines including cultural studies, social history, philosophy, art, literature and psychoanalysis.

OrganisatieHogeschool Inholland
InstituutDomein Onderwijs, Leren en Levensbeschouwing
LectoraatGeïntegreerd Pedagogisch Handelen
Gepubliceerd inThinking: The Journal of Philosophy for Children Montclair, Vol. 20, Uitgave: 1&2, Pagina's: 45-55
Jaar2012
TypeArtikel
TaalEngels

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk