De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Ontwerpstrategie voor blended learning

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Ontwerpstrategie voor blended learning

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In dit artikel is een poging gedaan om de brede definitie van blended learning nader te analyseren, om zodoende daarmee de eerste stappen te kunnen zetten richting een ontwerpstrategie. Dat proces is echter nog lang niet afgerond en dient, ondersteund door flankerend onderzoek op de verschillende aspecten, te worden voortgezet. Resultaten van good practise zullen moeten aantonen dat bepaalde keuzes adequaat zijn en leiden tot optimalisering van leerprocessen en betere leerresultaten in gegeven leerpraktijken. Een ideale
blend in onderwijs bestaat niet, in elke leerpraktijk kan alleen maar worden gestreefd naar de meest effectieve
blend in de gegeven situatie.

OrganisatieHogeschool Inholland
LectoraateLearning
Gepubliceerd inTijdschrift Onderwijsinnovatie, nummer 3, 2006, blz 17-27
Jaar2006
TypeBoekdeel
ISSN1389-4595
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk