De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Lezen is beleven!

Een ontwerpgericht onderzoek naar hoe de leerkracht een extra stimulans kan geven aan de intrinsieke leesmotivatie bij het stillezen in groep 4

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Lezen is beleven!

Een ontwerpgericht onderzoek naar hoe de leerkracht een extra stimulans kan geven aan de intrinsieke leesmotivatie bij het stillezen in groep 4

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoek naar de manier waarop de leerkracht de intrinsieke leesmotivatie een extra stimulans kan geven bij het stillezen in groep 4. Het ontwerp bestaat uit een handleiding, vragenkaarten voor informele en formele boekgesprekken, een boek met reflectie opdrachten en ‘kussen’-lezen en ‘leestips’-bord. De onderzoeksmethode bevat een individueel interview, een groepsinterview, een enquête voor leerlingen en ouders, observaties, boekgesprekken en een checklist leesbevordering. Na uitvoering van het ontwerp kan geconcludeerd worden dat de leerkracht moet helpen met kiezen, lezen en reflecteren.

OrganisatieHogeschool KPZ
OpleidingLerarenopleiding Basisonderwijs
Datum2018-05-15
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk