Lezen is leuk!
Een onderzoek naar het stimuleren van de leesmotivatie tijdens stilleesmomenten in groep 5Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Lezen is leuk!
Een onderzoek naar het stimuleren van de leesmotivatie tijdens stilleesmomenten in groep 5Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop de leerkracht de leerlingen in groep 5 kan begeleiden bij het verhogen van de leesmotivatie. Het ontwerp bestaat uit leesmotiverende middelen, een uitgebreid leesaanbod, vaardigheden voor de leerkracht en een boekenkring. De onderzoeksmethode bevat observaties, gestructureerde vragenlijsten en interviews. Geconcludeerd kan worden dat de leesmotivatie is toegenomen, maar de technische leesvaardigheid niet. Het ontwerp zal verder worden voortgezet.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2018-05-12 |
Type | Bachelor |
Taal | Engels |