Leesplezier
Een onderzoek naar het bevorderen van het leesplezier tijdens stilleesmomenten in groep 5 en 6Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Leesplezier
Een onderzoek naar het bevorderen van het leesplezier tijdens stilleesmomenten in groep 5 en 6Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop de leerkracht van groep 5 en 6 het leesplezier kan bevorderen tijdens de stilleesmomenten? Het ontwerp bestaat uit een leeslogboek voor de leerling en de leerkracht, een rijke leesomgeving, verwerkingsactiviteiten en een leescircuit. Bij het onderzoek wordt gebruik gemaakt van vragenlijsten en observaties van leerlingen. Na het onderzoek kan geconcludeerd worden dat het leesplezier is toegenomen. De leerkrachten zijn enthousiast en de werkwijze van het ontwerp wordt voortgezet.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2017-06-06 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |