Is jouw onderzoeksvraag zo goed beantwoord?
Praktijkonderzoek gericht op hoe leerkrachten leerlingen kunnen ondersteunen in het identificeren van betrouwbare bronnen die helpen een antwoord te formuleren op onderzoeksvragen van de onderzoekscyclusIs jouw onderzoeksvraag zo goed beantwoord?
Praktijkonderzoek gericht op hoe leerkrachten leerlingen kunnen ondersteunen in het identificeren van betrouwbare bronnen die helpen een antwoord te formuleren op onderzoeksvragen van de onderzoekscyclusSamenvatting
Onderzoek naar de manier waarop leerkrachten van de bovenbouw (6/7/8) de leerlingen kunnen ondersteunen in het identificeren van betrouwbare bronnen om de deelvragen te kunnen beantwoorden in de uitvoerende fase van de onderzoekscyclus. Tijdens het onderzoek is gebruik gemaakt van het bevragen van leerkrachten en leerlingen en het bestuderen van de methode. Na uitvoer van het ontwerp kan geconcludeerd worden dat leerkrachten aangeven bekwaam genoeg te zijn in het identificeren en onderwijzen hoe een betrouwbare, relevante bron te identificeren, maar missen de leerlingen kennis en vaardigheden. De hulpbronnen zijn ook niet compleet genoeg en niet bekend genoeg bij de leerlingen. Het ontwerp bevat handvatten voor leerkrachten om een didactisch sterke les te geven over het identificeren van relevante, betrouwbare bronnen.
| Organisatie | |
| Opleiding | |
| Datum | 2025-03-24 |
| Type | |
| Taal | Nederlands |






























