De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Deel deze publicatie

Is jouw onderzoeksvraag zo goed beantwoord?

Praktijkonderzoek gericht op hoe leerkrachten leerlingen kunnen ondersteunen in het identificeren van betrouwbare bronnen die helpen een antwoord te formuleren op onderzoeksvragen van de onderzoekscyclus

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Is jouw onderzoeksvraag zo goed beantwoord?

Praktijkonderzoek gericht op hoe leerkrachten leerlingen kunnen ondersteunen in het identificeren van betrouwbare bronnen die helpen een antwoord te formuleren op onderzoeksvragen van de onderzoekscyclus

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoek naar de manier waarop leerkrachten van de bovenbouw (6/7/8) de leerlingen kunnen ondersteunen in het identificeren van betrouwbare bronnen om de deelvragen te kunnen beantwoorden in de uitvoerende fase van de onderzoekscyclus. Tijdens het onderzoek is gebruik gemaakt van het bevragen van leerkrachten en leerlingen en het bestuderen van de methode. Na uitvoer van het ontwerp kan geconcludeerd worden dat leerkrachten aangeven bekwaam genoeg te zijn in het identificeren en onderwijzen hoe een betrouwbare, relevante bron te identificeren, maar missen de leerlingen kennis en vaardigheden. De hulpbronnen zijn ook niet compleet genoeg en niet bekend genoeg bij de leerlingen. Het ontwerp bevat handvatten voor leerkrachten om een didactisch sterke les te geven over het identificeren van relevante, betrouwbare bronnen.

Organisatie
Opleiding
Datum2025-03-24
Type
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk