De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

'Zelf' zelfstandig werken

Onderzoek naar het begeleiden van zelfregulering tijdens het zelfstandig werken

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

'Zelf' zelfstandig werken

Onderzoek naar het begeleiden van zelfregulering tijdens het zelfstandig werken

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoek naar de manier waarop de leerkracht de zelfregulering van leerlingen uit de groepen 4, 5 en 6 van een basisschool kan begeleiden tijdens het zelfstandig werken. Tijdens het onderzoek zijn vragenlijsten uitgezet onder de leerkrachten en leerlingen, ook hebben er observaties en interviews plaatsgevonden. Na uitvoer van het ontwerp geven leerlingen en leerkrachten aan dat de metacognitieve strategieën niet goed genoeg beheerst worden. Metacognitieve strategieën zijn essentieel tijdens het zelfregulatieproces wat op zijn beurt weer belangrijk is om goed zelfstandig te kunnen werken. De leerkrachten hebben handvatten nodig om leerlingen deze metacognitieve strategieën aan te leren, zodat leerlingen tijdens het zelfstandig werken minder vastlopen.

OrganisatieHogeschool KPZ
OpleidingLerarenopleiding Basisonderwijs
Datum2024-04-22
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk