De sleutel tot lezen
Bevordering van de literaire competentie van kinderen door gesprekken over fictietekstenDe sleutel tot lezen
Bevordering van de literaire competentie van kinderen door gesprekken over fictietekstenSamenvatting
Hoe de leerkrachten van groep 4-7 op basisschool X de literaire competentie van hun leerlingen kunnen stimuleren door het voeren van literaire gesprekken over fictieteksten. Tijdens het onderzoek is gebruik gemaakt van observaties, een groepsinterview en een interne bronnenstudie. Na uitvoer van het contextonderzoek kan geconcludeerd worden dat leerkrachten van groep 4-7 het literaire gesprek in de context van stillezen kunnen stimuleren door literaire gesprekken te voeren over gezamenlijk beleefde teksten, door kennis en vaardigheden te verwerven over de vragen die tijdens een literair gesprek kunnen worden gesteld en door kennis te verwerven over het herkennen en stimuleren van literaire competentie.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2024-09-02 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |