Evalueren om te leren
een onderzoek naar het begeleidingstraject van kinderen bij de zelfevaluatie van werken met een weektaakWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Evalueren om te leren
een onderzoek naar het begeleidingstraject van kinderen bij de zelfevaluatie van werken met een weektaakWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop de leerkrachten in groep 4 t/m 8 het evalueren van leerlingen op hun (zelfgekozen) ontwikkeldoelen bij de weektaak kunnen begeleiden? Na 9 weken aan het ontwerp te hebben gewerkt is er een conclusie getrokken. Hierin werd zichtbaar dat leerkrachten en leerlingen baat hebben bij de structuur die de cyclus ‘denken om te leren’ met zich mee brengt. De feedbackvaardigheden van leerkrachten zijn versterkt. Dit heeft er in geresulteerd dat leerlingen gemotiveerder zijn tijdens het werken met ontwikkeldoelen tijdens taakwerken en dat ontwikkeldoelen uitdagender zijn dan voorheen.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2016-09-28 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |