De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Begrijpend luisteren

modelen van luisterstrategieën

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Begrijpend luisteren

modelen van luisterstrategieën

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoek naar de manier waarop stamgroepsleiders in de onderbouw van een Jenaplanschool het toepassen van luisterstrategieën door leerlingen kunnen begeleiden. Nat uitvoering van het ontwerp geven de leraren aan dat zij nu weten hoe ze het zelfstandig toepassen van luisterstrategieën door leerlingen kunnen begeleiden. De leraren geven aan het lastig te vinden om van het modelen over te schakelen naar interactief voorlezen, deze overschakeling is volgens Bouwman et al. (2015) van belang. Het is waardevol dat de leraren hier aan blijven werken, de lessen begrijpend luisteren worden zo nog betekenisvoller.

OrganisatieHogeschool KPZ
OpleidingLerarenopleiding Basisonderwijs
Datum2016-09-29
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk