Eigenaarschap stimuleren bij leerlingen tijdens het verwerken van de leerstof
aandeel als leerkrachtWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Eigenaarschap stimuleren bij leerlingen tijdens het verwerken van de leerstof
aandeel als leerkrachtWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop het schoolteam de leerlingen het eigenaarschap kan stimuleren bij het verwerken van de leerstof. De conclusie uit het onderzoek is dat de leerkrachten na uitvoering van het ontwerp gebruik maken van aspecten als een weektaak en een zorgvuldig ingerichte (zelfstandige) leeromgeving en kunnen de kinderen tijdens het verwerken van de leerstof zelf aan de slag.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2016-09-28 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |