Engels voor kleuters? Of course!
Vvto-Engels begeleiden in groep 1/2Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Engels voor kleuters? Of course!
Vvto-Engels begeleiden in groep 1/2Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop de leerkracht vvto-Engels in groep 1/2 kan begeleiden. De belangrijkste kenmerken van het ontwerp waren: er wordt elke dag iets aan Engels gedaan, twee keer per week vindt er een les Engels plaats, Engels moet spelenderwijs en met behulp van liedjes worden aangeboden, er moet een duidelijk zichtbare scheiding zijn tussen de twee talen, er wordt de gehele les in het Engels gesproken. De onderzoeksmethode bestaat uit vragenlijsten en taaltoetsen voor de leerlingen en leerkrachten, bezoek aan andere scholen. De conclusie van het onderzoek is dat spelenderwijs Engels aanbieden motiverend werkt voor de leerlingen en leerkrachten, de taalvaardigheid van de leerkrachten is niet belemmerend.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Partner | Katholieke Pabo Zwolle |
Datum | 2017-04-30 |
Type | Bachelor |
Taal | Engels |