The tension between management science and military science
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
The tension between management science and military science
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Institutions for officer education, and the RNLMA is no exception, have always faced the problem of relevancy of the contents of their curriculum. The educational history of the RNLMA is replete with course-corrections and since the 1960s there has been a tension between the roles of the officer as manager and warrior. This article describes the relevant factors that account for this tension and the many ways in which it manifests itself.
Gepubliceerd in | Officer education : the road to Athens! Royal Netherlands Military Academy, Breda, Vol. 2003, Pagina's: 165-176 |
Jaar | 2003 |
Type | Boekdeel |
Taal | Engels |