De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Deel deze publicatie

Open access

Rechten:

Open access

Rechten:

Samenvatting

In dit participatieve onderzoek is onderzocht hoe eerstejaarsstudenten van Windesheim Almere hun ‘sense of belonging’ ervaren: het gevoel erbij te horen, gewaardeerd te worden en verbonden te zijn met de school. Studenten hechten veel waarde aan gelijkwaardig contact met docenten, aan een warm welkom en aan inspraak in hun leeromgeving. Tegelijkertijd blijken zij vaak verschillende verantwoordelijkheden (zoals werk en zorg) te combineren, wat hun participatie beïnvloedt. Docenten en studenten blijken verschillend te denken over wederzijdse rollen in het creëren van verbondenheid. Het rapport biedt waardevolle inzichten en aanknopingspunten om sense of belonging bewust te verankeren in het onderwijs en de schoolcultuur.


Organisatie
Afdeling
Lectoraat
Datum2023-11
Type
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk