Sense of belonging : een kwalitatief participatief onderzoek naar de sense of belonging van studenten bij Windesheim in Almere
Sense of belonging : een kwalitatief participatief onderzoek naar de sense of belonging van studenten bij Windesheim in Almere
Samenvatting
In dit participatieve onderzoek is onderzocht hoe eerstejaarsstudenten van Windesheim Almere hun ‘sense of belonging’ ervaren: het gevoel erbij te horen, gewaardeerd te worden en verbonden te zijn met de school. Studenten hechten veel waarde aan gelijkwaardig contact met docenten, aan een warm welkom en aan inspraak in hun leeromgeving. Tegelijkertijd blijken zij vaak verschillende verantwoordelijkheden (zoals werk en zorg) te combineren, wat hun participatie beïnvloedt. Docenten en studenten blijken verschillend te denken over wederzijdse rollen in het creëren van verbondenheid. Het rapport biedt waardevolle inzichten en aanknopingspunten om sense of belonging bewust te verankeren in het onderwijs en de schoolcultuur.

| Organisatie | |
| Afdeling | |
| Lectoraat | |
| Datum | 2023-11 |
| Type | |
| Taal | Nederlands |






























