De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De stap van theorie naar praktijk : case ter ondersteuning van het leerproces van de student met betrekking tot clinical reasoning

Rechten: Alle rechten voorbehouden

De stap van theorie naar praktijk : case ter ondersteuning van het leerproces van de student met betrekking tot clinical reasoning

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Het doel van de studie is het bevorderen van de clinical reasoning bij studenten van de Hogeschool Zuyd door middel van cases. Er is een product ontwikkeld.
Methode:
Voor het product te ontwikkelen zijn de volgende vraagstellingen onderzocht:
1. Wat is er in de literatuur bekend over de clinical reasoning (wat is clinical reasoning) en hoe wordt het leren van clinical reasoning in de opleiding geïmplementeerd?
2. Bij welke klinische problemen van de bovenste extremiteiten liggen volgens de docenten aan de Hogeschool Zuyd de meeste problemen met betrekking tot de clinical reasoning van de studenten?
3. Hoe ziet een case met het doel de clinical reasoning van de studenten aan de Hogeschool Zuyd te bevorderen eruit, gericht op de klinische problemen van de bovenste extremiteiten met betrekking tot blok 1.3?

OrganisatieZuyd Hogeschool
OpleidingFysiotherapie
InstituutFaculteit Gezondheidszorg
Gepubliceerd in
Datum2010-05-26
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk