Loon naar werken : beoordelingsmethoden voor het toekennen van individuele cijfers aan groepsproducten
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Loon naar werken : beoordelingsmethoden voor het toekennen van individuele cijfers aan groepsproducten
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Het nut van werken in groepen wordt doorgaans
door niemand in twijfel getrokken. Iets anders is
hoe je groepsproducten - en het groepsproces -
moet beoordelen, zeker als dit telt als afronding van
een studieonderdeel.Meestal krijgen alle groepsleden
hetzelfde eindcijfer.Maar zijn er mogelijkheden
voor een gedifferentieerde waardering wanneer er
binnen de groep grote verschillen bestaan in geleverde bijdragen ?
Gepubliceerd in | Examens : tijdschrift voor de toetspraktijk, nr. 4(2004) |
Datum | 2010-01-12 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |