De ontwikkeling van de stuurkracht van studenten Master Ontwerpen van Eigentijds Leren
Madeleine Hulsen; Marjoleine Dobbelaer; Eline den Tuinder; Helma Oolbekkink; Marijke Kral
Exploring school leaders' dilemmas in response to tensions related to teacher professional agency
M. Louws; R.C. Zwart; I. Zuiker; P.C. Meijer; Helma Oolbekkink; H. Schaap; A. van der Want
Orchestrating Mathematical Classroom Discourse About Various Solution Methods: Case Study of a Teacher's Development
C Kooloos; Helma Oolbekkink; R Kaenders; G Heckman
Beginning teachers? opportunities for enacting informal teacher leadership: perceptions of teachers and school management staff members
J.A. Meirink; A. van der Want; M. Louws; P.C. Meijer; Helma Oolbekkink; H. Schaap
Tensions experienced by teachers when participating in a professional learning community
H. Schaap; M. Louws; J.A. Meirink; Helma Oolbekkink; A. van der Want; I. Zuiker; R.C. Zwart; P.C. Meijer
Impact of early career teachers' professional identity tensions
M. van der Wal; Helma Oolbekkink; H. Schaap; P.C. Meijer
Wat is er bekend over de kennis en vaardigheden van de leraar als ontwerper en wat betekent dat voor het curriculum van de lerarenopleiding?
Harry Stokhof; Gerda Geerdink
Vragen leren stellen
Harry Stokhof
Exploring scientific, artistic, moral and technical reflection in teacher action research.
J. Luttenberg; Helma Oolbekkink; P.C. Meijer
The professional development of higher education-based teacher educators: Needs and realities.
A. McPhail; M. Ulvik; A. Guberman; Helma Oolbekkink; G. Gzerniawsky; Y. Bain