De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Deel deze publicatie

Leren Reguleren: Digitale Tools en Evidence-Informed Onderwijsinnovatie

Leren Reguleren: Digitale Tools en Evidence-Informed Onderwijsinnovatie

Samenvatting

Hoe zorgen we ervoor dat studenten de ruimte voelen en de vaardigheden hebben om effectief hun eigen leerprocessen te sturen? In deze workshop verkennen we hoe digitale tools en hulpmiddelen zowel docenten als studenten hierbij kunnen ondersteunen.We introduceren eerst wat zelf- en co-regulatie zijn en hoe ze het leerproces kunnen versterken. Vervolgens bekijken we hoe verschillende digitale tools studenten en docenten helpen bij het bevorderen van regulatie. We delen praktische tips en voorbeelden van hoe je deze tools en werkwijzen kunt integreren in je lessen. Tot slot bekijken we hoe je op een evidence-informed manier zo'n nieuwe aanpak kunt introduceren: zodat je weet waarom je iets doet en je ook kunt nagaan of het ook daadwerkelijk het gewenste effect heeft.

Organisatie
Datum2025-11-06
Type
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk