Leren Reguleren: Digitale Tools en Evidence-Informed Onderwijsinnovatie
Leren Reguleren: Digitale Tools en Evidence-Informed Onderwijsinnovatie
Samenvatting
Hoe zorgen we ervoor dat studenten de ruimte voelen en de vaardigheden hebben om effectief hun eigen leerprocessen te sturen? In deze workshop verkennen we hoe digitale tools en hulpmiddelen zowel docenten als studenten hierbij kunnen ondersteunen.We introduceren eerst wat zelf- en co-regulatie zijn en hoe ze het leerproces kunnen versterken. Vervolgens bekijken we hoe verschillende digitale tools studenten en docenten helpen bij het bevorderen van regulatie. We delen praktische tips en voorbeelden van hoe je deze tools en werkwijzen kunt integreren in je lessen. Tot slot bekijken we hoe je op een evidence-informed manier zo'n nieuwe aanpak kunt introduceren: zodat je weet waarom je iets doet en je ook kunt nagaan of het ook daadwerkelijk het gewenste effect heeft.

| Organisatie | |
| Datum | 2025-11-06 |
| Type | |
| Taal | Nederlands |





























