HBO's largest educational database

A wide variety of subjects

Freely accessible

Back to search resultsShare this publication

21ste eeuwse vaardigheden bij leerlingen laten ontwikkelen aan de hand van een moreel beraad

Open access

Rights:All rights reserved

21ste eeuwse vaardigheden bij leerlingen laten ontwikkelen aan de hand van een moreel beraad

Open access

Rights:All rights reserved

Summary

Het onderzoek beschrijft de mate waarop de 21ste eeuwse vaardigheden ontwikkeld worden bij leerlingen in groep acht aan de hand van een moreel beraad. Het moreel beraad wordt ingezet aan de hand van morele dilemma’s. Situaties waarin de juiste keuze maken lastig is. De 21ste eeuwse vaardigheden dienen hierbij als de middelen om de leerlingen te helpen tot een oplossing voor de situatie te komen. Zo communiceren de leerlingen, werken ze samen, reguleren ze de taken en handelingen die nodig zijn, denken ze kritisch na over een eventuele oplossing van een probleem (probleemoplossend denken). De leerlingen komen in aanraking met levensechte situaties en handelen op een manier waarop ze in het dagelijks leven zouden handelen

en volgens hen denken dat juist is.

OrganisationNHL Stenden Hogeschool
EducationAcademische Pabo
DepartmentAcademie Primair Onderwijs
PartnerNHL Stenden te Leeuwarden
Date2024-04-18
TypeBachelor
LanguageDutch

HBO Kennisbank provides access to the publications of 26 universities of applied sciences

HBO's largest educational database

A wide variety of subjects

Freely accessible