De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Het effect van een handpop

Onderzoek naar het effect van een handpop op kinderen uit groep 1 en 2 tijdens muzieklessen

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Het effect van een handpop

Onderzoek naar het effect van een handpop op kinderen uit groep 1 en 2 tijdens muzieklessen

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Wat is het effect van een handpop wanneer je hem inzet tijdens een muziekles in groep 1 en 2? Naar deze vraag is onderzoek gedaan. Tijdens de lessen is de betrokkenheid van negen kinderen geobserveerd, aan het eind van de zes lessen wordt er een gesprek gevoerd met de kinderen. Er zijn drie lessen zonder handpop gegeven en drie met handpop. De muzieklessen zijn vanuit de 5 muziekdomeinen gegeven. De uitkomst is zeer verrassend, de observaties en het gesprek bewijzen dat de betrokkenheid bij muziek in groep 1 en 2 evenveel aanwezig is bij lessen met handpop en lessen zonder handpop.

In de scriptie kunt u onder andere de volgende punten teruglezen: het soort onderzoek, bij behorende literatuur, resultaten, conclusies, aanbevelingen en de gegeven muzieklessenlessen. Een korte samenvatting vindt u achterin.

OrganisatieNHL Stenden Hogeschool
OpleidingOpleiding tot Leraar Basisonderwijs
AfdelingAcademie Primair Onderwijs
Datum2014-06-02
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk