Muzisch-agogisch werken in de Jeugdhulpverlening
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Muzisch-agogisch werken in de Jeugdhulpverlening
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Het onderzoek naar muzisch-agogisch werken is gehouden binnen de Jeugdhulpverlening (6-18 jaar). Het onderzoek was gericht op het maken van een passend profiel voor een social worker die structureel muzisch-agogisch werkt in de jeugdhulpverleningspraktijk op HBO-niveau. Uit het onderzoek kwam naar voren dat er vier basiselementen van belang zijn voor muzisch-agogisch werken, namelijk: grondhouding, jezelf als instrument, repertoire en toepassen.
Organisatie | Christelijke Hogeschool Ede |
Opleiding | Sociaal Pedagogische Hulpverlening |
Jaar | 2013 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |