Meer bewegen, beter bij de les?
de relatie tussen bewegen en concentratieWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Meer bewegen, beter bij de les?
de relatie tussen bewegen en concentratieWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Dat sporten meer dan alleen goed is voor ons lichaam, laten ons de positieve resultaten van de zogenaamde bewegingstussendoortjes zien. Door verbeterde doorbloeding in de hersenen, de verbinding en aanmaak van nieuwe zenuwcellen en wegens de toename van hormonen gedurende fysieke activiteiten, zijn bewegingstussendoortjes in staat om de concentratie van kinderen te verbeteren. Hoewel bewegingstussendoortjes op diverse niveaus kunnen plaatsvinden, wijzen als gevolg van ons onderzoek meerdere aspecten op het feit dat lichte fysieke inspanning de meeste concentratie oplevert tijdens rekenen.

Organisatie | Driestar Educatief |
Datum | 2014-02-25 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |