'Van spelend leren, naar leren lezen, rekenen en schrijven!':
de weg naar schoolrijpheid met behulp van de leerkracht.Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
'Van spelend leren, naar leren lezen, rekenen en schrijven!':
de weg naar schoolrijpheid met behulp van de leerkracht.Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
"Dit praktijkonderzoek gaat over schoolrijpheid bij kleuters. Wat houdt schoolrijpheid in? Hoe verloopt deze ontwikkeling met alle bijbehorende ontwikkelingsaspecten die belangrijk zijn voor een soepele overgang naar groep 3? En hoe kun je als leerkracht een steentje bijdragen aan de ontwikkeling naar schoolrijpheid bij een kind?
In dit onderzoek leest u over de belangrijke voorwaarden die nodig zijn om een soepele overgang naar groep 3 maken. U leest hoe u de mate van schoolrijpheid middels een observatie / signaleringslijst in kaart kunt brengen en hoe u als leerkracht in kunt spelen op de specifieke manier van leren bij kleuters, waarbij de spelontwikkeling een belangrijk uitgangspunt is."
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2011 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |