Lang is de weg door lessen, kort en doeltreffend door voorbeelden
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Lang is de weg door lessen, kort en doeltreffend door voorbeelden
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Met als doel de creativiteit te bevorderen van leerlingen op het ZML onderwijs ben ik gaan onderzoeken wat het effect is van het tonen van meerdere voorbeelden tijdens de lessen beeldende vorming. Het gaat in het onderzoek vooral over het loslaten van vaste beeldcodes. Tijdens de beeldende ontwikkeling van kinderen doorlopen ze de periode van de gecodeerde werkelijkheid. In deze fase tekenen ze wat ze weten. Een boom is een dikke stok met een bolletje er boven op. Kinderen in het ZML onderwijs zijn hierin blijven steken. Kunnen deze leerlingen los komen van die vaste beeldcodes door ze meerdere mogelijkheden (voorbeelden) te laten zien.
Jaar | 2012 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |