Het voeren van een reflectieve dialoog over opbrengsten
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Het voeren van een reflectieve dialoog over opbrengsten
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In dit onderzoek zijn ervaringen van de deelnemers aan de reflectieve dialoog op de onderzoeksschool in beeld gebracht met als doel inzichtelijk te krijgen of deze dialoog geschikt is om het gesprek over opbrengsten te bewerkstelligen. Derhalve was de onderzoeksvraag: Hoe ervaren leerkrachten en intern begeleiders op de onderzoeksschool het voeren van een reflectieve dialoog over opbrengsten?
Aan de hand van literatuurstudie zijn voorwaarden en vaardigheden voor de reflectieve dialoog uitgewerkt. De voorwaarden en vaardigheden zijn vervolgens verwerkt in items voor de onderzoeksinstrumenten. Om de onderzoeksvraag te beantwoorden, zijn vragenlijsten, interviews en observaties ingezet.
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Master Leadership in Education |
Afdeling | Fontys Hogeschool Kind en Educatie |
Datum | 2019-05 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |