De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Actief in de pauze, betere focus?!

Onderzoek naar de samenhang tussen bewegen in de pauze en de aandacht van basisschoolkinderen

Open access

Rechten:

Actief in de pauze, betere focus?!

Onderzoek naar de samenhang tussen bewegen in de pauze en de aandacht van basisschoolkinderen

Open access

Rechten:

Samenvatting

Kinderen die niet zo actief zijn halen ongeveer de helft van hun beweging uit schooltijd (Stuij, Wisse, Mossel, Lucassen, & Dool, 2011). Extra beweegmomenten op school zijn daarom juist voor deze doelgroep een goede aanvulling op het dagelijks bewegen. De laatste jaren blijkt steeds vaker dat dit tevens veelal positieve gevolgen heeft voor de schoolprestaties van kinderen (Rasberry et al., 2011). Hoe kan dat? En is elke vorm van bewegen in de pauze even goed?

OrganisatieFontys
AfdelingFontys Sporthogeschool
LectoraatLectoraat Move to be
Gepubliceerd inThomas Bulletin Uitgave: 73, Pagina's: 33-36
Jaar2013
TypeBijdrage aan periodiek
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk