Glijbaan of touwladder
Onderzoek naar het belang van de juiste begeleiding aan (hoog)begaafde leerlingen op de basisschoolWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Glijbaan of touwladder
Onderzoek naar het belang van de juiste begeleiding aan (hoog)begaafde leerlingen op de basisschoolWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Dit onderzoek richt zich op het begeleiden van (hoog)begaafde leerlingen op de basisschool. Op de basisschool redden deze leerlingen het met weinig inzet, ze nemen gemakkelijk de trap omhoog. Maar op het voortgezet onderwijs blijken ze het dan niet te halen, ze glijden dan af naar een lager niveau. In de praktijk blijkt dit vaak voor te komen. Wat wij ze op de basisschool aanbieden moet een basis zijn voor hun toekomst. Het moet een begin zijn van een touwladder waar ze, misschien wat wiebelig, op verder kunnen tot hun top bereikt is. Het moet een doorgaande lijn zijn, met misschien af en toe even stil staan om daarna weer steviger verder te kunnen
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2012 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |