De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Professionele sensitiviteit van leerkrachten

leraren en hun oog voor het perspectief van anderen, leerlingen, ouders en andere professionals

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Professionele sensitiviteit van leerkrachten

leraren en hun oog voor het perspectief van anderen, leerlingen, ouders en andere professionals

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Samenwerken in onderwijs wordt omwille van de beleidsontwikkelingen rondom Passend Onderwijs en de Transitie Jeugdzorg steeds belangrijker. Binnen de nieuwe ontwikkelingen wordt uitgegaan van preventie en het versterken van het opvoedkundig klimaat in gezinnen, scholen, wijken en andere voorzieningen rondom kind en gezin. Het is de bedoeling dat ouders, jeugdigen, leraren en andere professionals samenwerken om vanuit een integrale benadering ondersteuning op maat te verzorgen. Dit artikel bespreekt aan de hand van uitspraken van leraren in een opleiding master Special Educational Needs (M SEN) hoe zij samenwerken met betrokkenen rondom hun leerlingen. We gaan met name in op hoe leraren bij dit samenwerken het perspectief van die anderen waarderen en benutten om beter af te stemmen op hun leerlingen.

OrganisatieFontys Hogescholen
Gepubliceerd inZorgbreed Vol. 13, Uitgave: 52 (jun-jul-aug 2016), Pagina's: 14-19
Jaar2016
TypeArtikel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk