De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Kritische terugblik op het duale leren als proeftuin voor vraaggericht, competentiegericht leren binnen het Hoger Sociaal Agogisch Onderwijs

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Kritische terugblik op het duale leren als proeftuin voor vraaggericht, competentiegericht leren binnen het Hoger Sociaal Agogisch Onderwijs

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In dit artikel treft u allereerst een paragraaf over de duale opleiding en vervolgens wordt aangegeven waarom organisaties juist voor deze vorm van opleiden hebben gekozen. Daarna volgt een kritische terugblik op het duale leren als proeftuin voor vraaggericht, competentiegericht leren aan de hand van meningen en ervaringen van deskundigen, onderwijs (waaronder Fontys)en organisaties in het werkveld met het ontwikkelen van een vraaggestuurd competentiegericht onderwijsaanbod, het werken met een POP en met het zoeken naar passende begeleidings- en beoordelingstechnieken.

OrganisatieFontys Hogescholen
Gepubliceerd inTHEMA THEMA, Vol. 2005, Uitgave: 4, Pagina's: 53-58
Jaar2005
TypeArtikel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk