"Ik luister naar jou!"
Gesprekken voeren met kinderenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
"Ik luister naar jou!"
Gesprekken voeren met kinderenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
"Tijdens mijn onderzoek kwam ik er achter dat een 'goed' gesprek voeren helemaal niet zo makkelijk is. Er zijn best wel wat dingen waar je rekening mee moet houden. Verschillende theorieën hebben mij laten nadenken over hun ideeën. Deze verschillende theorieën heb ik naast elkaar gezet, vergeleken en de voor mij belangrijke ideeën heb ik eruit gehaald. Door een interview, vragenlijsten voor collega's en kinderen heb ik me een beeld gevormd van hoe je gesprekken zou kunnen voeren. Ik ben er tijdens mijn onderzoek van overtuigd geraakt dat je altijd een 'goed' gesprek met het kind kunt voeren. Je moet er voor zorgen dat je open staat voor het kind, het vertrouwen geeft. Heel belangrijk daarbij is dat je uitgaat van de kansen en het kind met de oplossing laat komen. Het kind moet het gevoel hebben dat jij aangeeft: Ik luister naar jou!

Organisatie | Fontys Hogescholen |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2011 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |