De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Wat is de plus van de plusklas?

Een kwalitatief onderzoek hoe het begeleidingstraject van de plusklas door leerlingen wordt ervaren en hoe dit geoptimaliseerd kan worden aan de hand van motivatie

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Wat is de plus van de plusklas?

Een kwalitatief onderzoek hoe het begeleidingstraject van de plusklas door leerlingen wordt ervaren en hoe dit geoptimaliseerd kan worden aan de hand van motivatie

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In opdracht van Niekée Roermond is er een onderzoek gestart naar de ervaring van het begeleidingstraject van de plusklas en hoe deze geoptimaliseerd kan worden. Naar aanleiding van dat sommige plusklasleerlingen te lang in de plusklas zitten, het schakelen naar de reguliere klas niet altijd soepel loopt en het nieuwe aangeleerde gedrag van de plusklasleerling verzwakt na enige tijd zonder begeleiding, wil het zorgteam hierin graag verbetering zien. Door middel van kwalitatief onderzoek naar de ervaringen van plusklasleerlingen, is er meer inzicht verworven over het begeleidingstraject van de plusklas. Dit is bereikt met de Grounded Theory Approach. Het doel van het onderzoek is hoe de begeleidingstrajecten binnen de plusklas geoptimaliseerd kunnen worden. Hiervoor is de volgende onderzoeksvraag opgesteld: ‘Hoe ervaren de plusklasleerlingen de begeleidingstrajecten van de plusklas?’.

OrganisatieFontys
OpleidingToegepaste Psychologie
AfdelingFontys HRM en Psychologie
PartnerNiekée Roermond
Datum2019-03-25
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk