'Kinderen met dyscalculie tafels leren, onbegonnen werk?':
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
'Kinderen met dyscalculie tafels leren, onbegonnen werk?':
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Ik een kind met dyscalculie, in de zin van een opvallend lage score op gebied van rekenen t.a.v. andere schoolprestaties, getraind met tafelsommen. Het kind moest bij elke tafelsom kiezen tussen twee alternatieve antwoorden.
Hierdoor maakt het kind heel veel sommen in weinig tijd en wordt steeds met de combinatie van twee factoren en het product van de som geconfronteerd. Het herhaald zien van deze combinatie en het goede drietal te vinden, wordt dit als het ware steeds vaster in het geheugen opgeslagen. Dit is gebaseerd op de theorie van netwerkstructuren. De resultaten, zijn in de lijn van eerder onderzoek. ik heb in de trainingssessie ook aandacht besteed aan de emotionele kant van het rekenprobleem.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2010 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |