De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Begeleiding bij dyscalculie

Het begeleiden van docenten in adequaat afstemming op de onderwijsbehoeften van leerlingen met dysca

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Begeleiding bij dyscalculie

Het begeleiden van docenten in adequaat afstemming op de onderwijsbehoeften van leerlingen met dysca

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Dit praktijkgerichte onderzoek is uitgevoerd binnen het kader van de Master Special Educational Needs. In het onderzoek zijn wiskundedocenten van een voortgezet onderwijs begeleid in een adequate afstemming op de onderwijsbehoeften van leerlingen met dyscalculie. Dyscalculieleerlingen kunnen de wiskundelessen niet in voldoende mate volgen en lopen vaker achter relatief tot medeleerlingen. De begeleider heeft de docenten in staat gesteld om met gerichte interventies deze dyscalculieleerlingen adequaat te onderwijzen

OrganisatieFontys
OpleidingMaster Special Educational Needs
AfdelingFontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg
PartnerFontys Hogescholen
Jaar2014
TypeMaster
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk