Knap lastig
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Knap lastig
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Het document dat voor u ligt, heb ik geschreven naar aanleiding van het praktijkgericht onderzoek voor de Master SEN Gedragsspecialist. In dit document wordt een beschrijving gegeven van een onderzoek met betrekking tot de invloed van Kids' Skills op de sociale vaardigheden van hoog- of meerbegaafde kinderen. Vanuit de resultaten van verschillende onderzoeksvragen, wordt antwoord gegeven op de centrale onderzoeksvraag: "Heeft de inzet van de oplossingsgerichte methodiek Kids' Skills, aangevuld door oplossingsgerichte interventies, een positief effect op de sociale vaardigheden van hoog- of meerbegaafde leerlingen?" Tevens worden er enkele aanbevelingen gedaan en is er een koppeling gemaakt tussen het onderzoeksthema en inclusie. Tot slot wordt er beschreven hoe het onderzoek heeft bijgedragen aan mijn persoonlijke ontwikkeling. Want, ontwikkeling van het onderwijs, begint bij de ontwikkeling van mezelf
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2012 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |