Zij denken dat ze spelen, ik weet dat ze leren
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Zij denken dat ze spelen, ik weet dat ze leren
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Vaak zie ik tijdens de bewegingslessen dat steeds dezelfde kinderen 'aan de kant' staan bij de activiteiten. Zij worden gemeden wanneer ze een partner moeten kiezen, wanneer ze in teams moeten sporten of spelen, wanneer ze per twee moeten wandelen van de school naar de sportzaal of terug. Dikwijls lijken dit kinderen te zijn die op motorisch vlak zwakker presteren dan hun leeftijdsgenootjes. Enkele voorbeelden hiervan zijn: ze lopen niet zo snel, zijn minder wendbaar, hun reactiesnelheid is trager, ze kunnen een bal nog niet goed mikken, ze botsen vaak tegen andere kinderen. Dit onderzoek was een zoektocht naar een werkwijze met een oplossingsgerichte invalshoek waarbij bewegingsactiviteiten worden aangeboden aan kinderen met motorische ontwikkelingsvertraging. Het is een traject geworden van lukken en mislukken, van vastpakken en terug loslaten, van behouden wat goed gaat. Een zoektocht die nooit af zal zijn...
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2012 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |