Wegwijs in Duchenne
Informatieverstrekking over ADL bij kinderen met DMDWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Wegwijs in Duchenne
Informatieverstrekking over ADL bij kinderen met DMDWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Voor u ligt de schriftelijke onderbouwing van het onderzoek “Wegwijs in Duchenne”. De schriftelijke onderbouwing dient als onderbouwing van het adviesrapport. Het onderzoek is uitgevoerd door vier aspirant onderzoekers: Laura Nabben, Lianne Nielen, Ellen Roelofs en Lisanne Scheeren. In deze schriftelijke onderbouwing worden verschillende keuzes onderbouwd en verantwoord, betreffend:
- De aanpak en de onderzoeksmethode
- De wijze van dataverzameling
- De wijze van analyseren
- De presentatie van de resultaten
- Het zoeken en beoordelen van literatuur
- De nazorg en implementatie
Tot slot wordt er teruggeblikt op het praktijkgericht onderzoek, met hierbij enkele dilemma’s, die zich hebben voorgedaan gedurende het onderzoek, beschreven.
De schriftelijke onderbouwing is opgesteld aan de hand van de cyclus voor praktijkonderzoek (Donk & Lanen, 2014). Er is voor gekozen om dit model aan te houden, omdat deze cyclus gedurende het hele proces als leidraad heeft gediend. Hierin worden de volgende stappen in het proces beschreven: oriënteren, richten, plannen, verzamelen, analyseren en concluderen en rapporteren en presente-ren.
Organisatie | Hogeschool van Arnhem en Nijmegen |
Opleiding | Ergotherapie |
Afdeling | Academie Paramedische Studies |
Partner | Revalidatiecentrum het Roessingh |
Datum | 2016-08-19 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |