De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Eenzaamheid van kinderen met autisme binnen speciaal- en regulier onderwijs

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Eenzaamheid van kinderen met autisme binnen speciaal- en regulier onderwijs

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Kinderen met Autisme Spectrum Stoornis (ASS) hebben het vaak lastig op regulier onderwijs, omdat deze kinderen meer structuur nodig hebben op scholen en sociaal zwakker zijn. In dit onderzoek wordt er gekeken of kinderen met autisme zich eenzamer voelen binnen verschillende settingen op het speciaal onderwijs dan op het regulier onderwijs. De hypothesen is dat kinderen met autisme zich minder eenzaam voelen op het reguliere onderwijs. Deze studie is gedaan onder N=30 leerlingen met autisme op het speciaal onderwijs en N=30 leerlingen op het regulier onderwijs door middel van een enquête. Uit de resultaten kan geconcludeerd worden dat de hypothese verworpen wordt. Er blijkt geen significant verschil te zijn van eenzaamheid tussen speciaal- en regulier onderwijs.

OrganisatieDe Haagse Hogeschool
AfdelingGVS Opleiding tot Leraar Lichamelijke Opvoeding
Jaar2018
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk