HBO's largest educational database

A wide variety of subjects

Freely accessible

Back to search resultsShare this publication

Eenzaamheid van kinderen met autisme binnen speciaal- en regulier onderwijs

Open access

Rights:All rights reserved

Eenzaamheid van kinderen met autisme binnen speciaal- en regulier onderwijs

Open access

Rights:All rights reserved

Summary

Kinderen met Autisme Spectrum Stoornis (ASS) hebben het vaak lastig op regulier onderwijs, omdat deze kinderen meer structuur nodig hebben op scholen en sociaal zwakker zijn. In dit onderzoek wordt er gekeken of kinderen met autisme zich eenzamer voelen binnen verschillende settingen op het speciaal onderwijs dan op het regulier onderwijs. De hypothesen is dat kinderen met autisme zich minder eenzaam voelen op het reguliere onderwijs. Deze studie is gedaan onder N=30 leerlingen met autisme op het speciaal onderwijs en N=30 leerlingen op het regulier onderwijs door middel van een enquête. Uit de resultaten kan geconcludeerd worden dat de hypothese verworpen wordt. Er blijkt geen significant verschil te zijn van eenzaamheid tussen speciaal- en regulier onderwijs.

OrganisationDe Haagse Hogeschool
EducationGVS Opleiding tot Leraar Lichamelijke Opvoeding
DepartmentFaculteit Gezondheid, Voeding & Sport
Year2018
TypeBachelor
LanguageDutch

HBO Kennisbank provides access to the publications of 26 universities of applied sciences

HBO's largest educational database

A wide variety of subjects

Freely accessible