Inclusieve logopedie: omarm de meertalige uitdaging
Inclusieve logopedie: omarm de meertalige uitdaging
Samenvatting
Meer dan ooit is het noodzakelijk dat logopedisten, zowel eentalig als meertalig, beschikken over de juiste competenties en ondersteuning om meertalige cliënten optimaal te begeleiden. De recent herziene Kennisagenda Logopedie maakt dit duidelijk door als kennisvraag te agenderen: “Welke kennis en competenties hebben logopedisten nodig voor het toepassen van cultuursensitieve logopedische zorg om te voorkomen dat mensen met een niet-Westerse achtergrond zorg tekortkomen?”. Voor de beantwoording van deze kennisvraag is samenwerking tussen onderzoek, onderwijs en praktijk cruciaal.
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Kenniscentrum Zorginnovatie |
Gepubliceerd in | Nederlands Tijdschrift voor Logopedie (NTVL) NVLF, Vol. 96 (2024), Uitgave: 4, Pagina's: 10-11 |
Datum | 2024-12-15 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |