Script!-Talk: Taalgebruik in de klas
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Script!-Talk: Taalgebruik in de klas
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Gosse Romkes vraagt aandacht voor taalgebruik in de klas vanuit een interessante vraagstelling: Is het mogelijk zicht te krijgen op de inhoud en het verloop van het leren-lesgeven van tweedegraadsstudenten op basis van hun taalgebruik in de klas? Gosse Romkes let op verschillen en veranderingen in het taalgebruik tijdens het verloop van hun opleiding. Zijn invalshoek leidt tot verrassende observaties.
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Kenniscentrum Talentontwikkeling |
Gepubliceerd in | Script!-Talk |
Datum | 2016-01-25 |
Type | Lezing |
Taal | Nederlands |