De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Didactisch en formatief handelen: twee zijden van dezelfde medaille

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Didactisch en formatief handelen: twee zijden van dezelfde medaille

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Het toetsen is een belangrijke verantwoordelijkheid van docenten. Vooral bestaat behoefte aan handvatten hoe de formatieve functie van toetsing (gericht op verder leren) meer in balans kan worden gebracht met de summatieve functie van toetsing (gericht op certificering). Een goede aansluiting tussen curriculumdoelen, onderwijsactiviteiten en toetsing is daarbij evident. Doel van deze bijdrage is de term ‘formatief’ te verhelderen in relatie tot het didactisch handelen van de docent en aanbevelingen te doen voor bedachtzame implementatie en professionalisering in de dagelijkse onderwijspraktijk.

OrganisatieHogeschool Rotterdam
LectoraatKenniscentrum Talentontwikkeling
Gepubliceerd inHoger Onderwijs Management SDU, Vol. 11 (2019), Uitgave: 5 (oktober), Pagina's: 4-7
Datum2019-10-15
TypeArtikel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk