De ‘leer’kracht van schoolpleinen
Hoe leerlingen uit groep 4, 5 en 6 het schoolplein ervaren, gebruiken en waarderenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
De ‘leer’kracht van schoolpleinen
Hoe leerlingen uit groep 4, 5 en 6 het schoolplein ervaren, gebruiken en waarderenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Deel 1 in de reeks‘De ‘leer’kracht van groene schoolpleinen. Het gebruik van de groene buitenruimte in het onderwijsleerproces.’ In deze publicatie staan de resultaten beschreven van een voormeting. Belicht wordt hoe de leerlingen het plein gebruiken en waarderen. Daarbij wordt onder meer ingegaan op: de bewegingsactiviteiten op het plein, het effect van de pauze op de aandacht, concentratie en stemming van de leerlingen, en de houding van de kinderen ten opzichte van natuur en buiten spelen.

Organisatie | Hogeschool Leiden |
Afdeling | Faculteit Educatie |
Lectoraat | Natuur en Ontwikkeling Kind |
Jaar | 2015 |
Type | Boek |
ISBN | 978-90-823541-0-2 |
Taal | Nederlands |