De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De identiteit en reputatie van Enof interim

Communicatieadviesrapport

De identiteit en reputatie van Enof interim

Communicatieadviesrapport

Samenvatting

Dit communicatieadviesrapport heeft betrekking op de identiteit en de reputatie van Enof interim. Enof interim is een bemiddelingsbureau dat (marketing)communicatieprofessionals bemiddelt voor tijdelijke functies op interim-basis. Enof interim als de verbindende schakel tussen de opdrachtgever en de kandidaat. Enof interim is een discipline van de Enof communicatiegroep. De Enof communicatiegroep bestaat uit de disciplines Enof communicatie, Enof ontwerp, Enof online en Enof interim. Zij is een communicatieontwerpbureau dat gevestigd is in Utrecht en inmiddels 14 jaar bestaat. De discipline Enof interim bestaat bijna 3 jaar en heeft te kampen met een gebrek aan opdrachten. Daarnaast heeft zij haar identiteit nooit vastgelegd in de vorm van een kernwaardenhuis of missie en visie. Om goed uit te kunnen dragen wie zij is, en hierdoor meer naamsbekendheid te vergaren, wil zij uiteindelijk meer opdrachten binnen halen. Er is onderzoek gedaan naar de reputatie van Enof interim onder 71 kandidaten middels een enquête. Daarnaast zijn er 5 interviews afgenomen met huidige opdrachtgevers over hun bevindingen van Enof interim. Ook zijn er 8 opdrachtgevers van de Enof communicatiegroep geïnterviewd over hun verwachtingen en bevindingen van Enof interim. Tevens is er intern onderzoek gedaan naar de identiteit van Enof interim door met haar medewerkers de Stermethode van Lux invulling te geven. Ook is de reputatie van Enof interim gemeten bij haar collega’s van de Enof communicatiegroep middels een enquête. Om een beeld te krijgen van de status van Enof interim in vergelijking met haar concurrenten is er een concurrentieanalyse gemaakt op basis van deskresearch. Het advies Het advies heeft betrekking op het verbeteren van de communicatie-uitingen van Enof interim naar collega’s, kandidaten en opdrachtgevers. Indien dit advies wordt nagevolgd zal Enof interim meer naamsbekendheid verkrijgen, vertrouwen scheppen en uiteindelijk meer opdrachten binnenhalen. Intern + Er is een kernwaardenhuis voor Enof interim opgebouwd met de kernwaarde ‘persoonlijk’, de ankerwaarden ‘toegankelijk’ en ‘proactief’, en de aspiratiewaarden ‘kennispartner’ en ‘groei’. De missie van Enof interim: ‘’Enof interim is een persoonlijk en betrokken bemiddelingsbureau dat onderdeel uitmaakt van de Enof communicatiegroep. Wij bemiddelen (marketing)communicatieprofessionals voor tijdelijke interim-opdrachten. Bij onze werkwijze staat een respectvolle omgang met alle partijen centraal’’. De visie van Enof interim: ‘’Enof interim streeft er naar een kennispartner te zijn voor haar opdrachtgevers en kandidaten op het gebied van (marketing)communicatie. Met deze status wil zij groeien tot een solide bemiddelingsbureau’’. De collega’s van de Enof communicatiegroep moeten meer betrokken worden bij de werkzaamheden, kansen en opdrachten van Enof interim zodat zij gemotiveerd worden mee te zoeken naar potentiële opdrachten. Extern: Stuur iedere 1 à 2 maanden een mailing met de nieuwste vacatures, interne ontwikkelingen en communicatietrends naar de kandidaten. Maak er een standaard (inschrijf)procedure van om zowel kandidaten als opdrachtgevers toe te voegen op alle social media waar Enof interim actief op is. Communiceer op zowel de website als in de ‘toolbox’ wat de werkwijze van Enof interim is. Doe dit in de vorm van een stappenplan zodat voor alle partijen duidelijk is wat zij van het begin tot het einde kunnen verwachten van Enof interim bij een opdrachtinvulling. + Positioneer Enof interim in de communicatie-uitingen als onderdeel van de Enof communicatiegroep.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingCommunicatiemanagement
AfdelingCommunicatie
PartnerEnof Interim
Datum2011-06-06
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk